Egy jó süti kellett hozzá, hogy döntsek a cég székhelyével kapcsolatban

Néha egy döntés meghozásánál az utolsó lökés a legváratlanabb pillanatban jöhet. Szerintem ez igazából elég jó dolog, egy kicsi spontaneitást visz a dologba, ami sokszor hasznos tud lenni. Nyilván kellenek az észérvek is, de szükség van az intuíciókra is ahhoz, hogy a lehető legjobb döntést hozhassuk. Ezt én már sokszor tapasztaltam, de a legutóbbi alkalommal különösen nagy jelentősége volt a dolognak. Éppen a kedvenc cukrászdámban ültem, és a cégemmel kapcsolatos teendőkön gondolkodtam és egy szelet finom sütit majszoltam. Szerettem volna valamilyen módon csökkenteni a költségeimet és mindig arra jutottam, hogy az iparűzési adóval kellene valamit kezdenem. Elkezdtem hát online nézelődni és végül belefutottam a szekhelyszolgaltatas24.hu weboldalba.

Elsőre nagyon megtetszett a honlapjuk. Jó volt, hogy nem csicsázták túl és minden érthetően és lényegre törően volt elmagyarázva rajta. Nem kellett sokáig keresgélni, hogy megtalálja az ember, ami számára érdekes lehet. A fontos információk (pl. elérhetőség) megfelelően ki voltak emelve, hogy a honlapra látogató gyorsan megtalálhassa.

Már korábban is hallottam a székhelyszolgáltatásról és mindig is kíváncsi voltam rá, hogyan működik. Először is informálódtam, hogy pontosan mit is jelent a székhelyszolgáltatás. Tulajdonképpen az a lényeg, hogyha Újlengyelbe helyezem át a cégem székhelyét, akkor akár spórolhatok is az iparűzési adón. Maga a folyamat úgy tűnt, hogy nem egy bonyolult dolog, bár meg kellett fontolni, hogy Budapesten vagy Újlengyelben legyen a székhely. Meg is megnéztem, hogy a székhelyszolgáltatás budapest árak szempontjából milyen. A dolog úgy néz ki, hogy először is meg kell nézni, hogy mennyi a vállalkozásunk iparűzési adója, illetve az iparűzési adó alapja. Ezt a könyvelővel a legjobb megbeszélni, hiszen ő látja a vállalkozás pénzügyi mutatóját és a számlákat, továbbá a cég tevékenységét is jól ismeri.

De mit is érdemes tudni a székhelyszolgáltatásról?

Miután egyeztettünk a könyvelővel, meg kell nézni, hogy a vállalkozásunk rendelkezik-e egyéb telephellyel vagy fiókteleppel, ami miután áthelyeztük a céget Újlengyelbe, azon kívülre esne. Ez utóbbi azonban egy bonyolultabb eset. Ugyanis ilyenkor az érintett települések között kell szétosztani az iparűzési adót, és ez nem mindig kifizetődő. Az is egy lehetőség, hogy nem lehet ezzel spórolni, mivel a helyi adókat tekintve van telephelye (ez független attól, hogy bele van-e foglalva a létesítő okiratba vagy sem). Persze, amennyiben mondjuk Újlengyelen kívül bérelnék egy irodát, akkor már telephelynek tekinthető az adott hely (a helyi adókat tekintve). Mindenképpen érdemes megvizsgálni ezeket a szempontokat vagy az adótanácsadónkkal, vagy a könyvelőnkkel mielőtt döntést hozunk. Azt is leírták, hogy egy ilyen székhelyáthelyezés nem lehet jogszerűtlen tekintve, hogy minden cég megválaszthatja, hogy hol legyen a székhelye.

Miután átrágtam magam ezeken a bejegyzéseken, felhívtam a könyvelőmet ( és egyben jó barátomat), hogy találkozzunk és beszéljünk erről a témáról együtt is. Ha emellett a megoldás mellett döntünk akkor a székhelyszolgáltatás budapest árak alapján a szekhelyszolgaltatas24.hu-t fogom választani, bár jobban fogok járni, hogyha nem Budapesten, hanem Újlengyelbe teszem a székhelyet.

Másnap találkoztam is a könyvelőmmel, hogy átbeszéljük a dolgot. Azt javasolta, hogy szedjük össze a székhelyszolgáltatás előnyeit mindenek előtt. Az első és talán legnyilvánvalóbb, hogy megkönnyíti az adminisztrációs tennivalók, különösen ugye a kis- és induló vállalkozásoknál (nekem ugye egy kis vállalkozásom van). Ennek eredményeként az irodabérléssel sem kell vesződni. A szolgáltatás része, hogy a cégem számára érkezett küldeményeket átveszik és elektronikusan iktatják nekem. Ezek talán a legfontosabb szempontok.

Még több dolog, ami a székhelyszolgáltatás mellett szól

Pár perc gondolkozás után azonban még eszembe jutott néhány előny, ami a székhelyszolgáltatás igénybevételéből származhat. Idetartozik például az is, hogy nem kell sorban állni a postán, illetve ha váratlan hatósági ellenőrzések lesznek akkor is ide fognak jönni (ami azért jó mert eddig a saját címem volt megadva). Ha valami miatt hatósági kényszerintézkedésre kerülne sor, annak az intézése is a székhelyszolgáltató feladata lesz. És végül de nem utolsósorban, megúsznám az építményadót is, amit ugye akkor kell fizetni, hogyha a vállalkozás a saját lakásomba van bejelentve.

A könyvelőm támogatta, hogy belevágjak a székhelyszolgáltatás igénybevételébe. Különösen miután ő is megnézte, hogy a székhelyszolgáltatás budapest árak tekintetében a szekhelyszolgalatatas24.hu nagyszerű ajánlatokkal rendelkezik. Azonban ő is Újlengyelt javasolta inkább. És bár én már átnéztem, hogy pontosan milyen tevékenységek közül lehet választani, azért még egyszer végig futottam rajta. Egyrészt felelnek azért, hogy a cégtáblára a szabályoknak megfelelően legyen kihelyezve a cégnév. Figyelnek továbbá arra, hogy átvegyék és szkenneljék az érkező leveleket, ezeket e-mailben és postán is továbbítják az én számomra, ha szükséges tárgyalót is tudnak biztosítani, és végül az is a szolgáltatás része, hogyha úgy adódik akkor fogadják a hatóságokat és tűrik az esetleges kényszerintézkedéseket.

És ez mind-mind a szekhelyszolgaltatas24.hu teljes körű székhelymenedzsmentjéhez tartozik, amennyiben a cég székhelyét Újlengyelbe helyezzük át. De persze hasonló szolgáltatásokat nyújtanak Budán és Pesten székelő cégek számára is. Mindent összevetve végül már csak azt kellett eldönteni, hogy Budapest vagy Újlengyel legyen a végleges választás. Mindkettőnek megvoltak a maguk előnyei de végül csak egyet választhattunk.

Praktikus választás volt a székhelyszolgáltatás

Miután átbeszéltük a könyvelőmmel, hogy valóban megéri-e számomra, hogy Újlengyelbe helyeztessem át a cégem székhelyét. Azt mondta, hogy az alapján, amit a szekhelyszolgaltatas24.hu weboldalán olvastunk abszolút van értelme belevágni a dologba. Így hát ki is töltöttük az űrlapot a weboldalon, hogy kezdetét vehesse a folyamat. Nagyjából egy óra múlva meg is kaptam a befogadót, amit továbbítottam az ügyvédemnek. Nagyon szimpatikus volt, hogy nem kellett azonnal fizetni érte. Sőt, azt is olvastam, hogyha nincs ügyvédem, akkor a szekhelyszolgaltatas24.hu biztosít számomra egyet ingyen. Nem sokkal később megbeszéltünk egy időpontot a személyes találkozóra is.

Amikor sor került a személyes találkozóra, minden szükséges iratot aláírtunk, illetve készpénzben rendeztem a költségeket is. Ezután már nem sok tennivaló maradt. A kész iratokat az ellenjegyzést követően az ellenjegyző ügyvéd a cégbíróságnak odaadja. Végül a procedúra a cégbírósági bejegyzéssel ért véget. Azt mondták, hogy ez egy pár napot igénybe vehet, legrosszabb esetben 15 napot.

Néhány napon belül már tényleg minden el volt intézve a székhelyszolgáltatással kapcsolatban. Már egy-két hónapon belül érezhető volt a hatása mind anyagilag, mind tennivaló szempontjából. Jó érzés volt, hogy a bosszantó adminisztrációs feladatok közül néhány lekerült a vállamról. A székhelyszolgáltatás budapest árak szempontjából is nagyszerű volt, de nem bántam meg, hogy végül Újlengyelt választottam. Maximálisan elégedett voltam a szolgáltatásaikkal.

Nagyon örültem tehát, hogy megtaláltam a szekhelyszolgaltatas24.hu-t, és az így felszabadult időt és pénzt igazán hasznos dolgokra tudtam fordítani.